სოციალური
- პასუხობს მისალმებაზე და შეკითხვაზე: „როგორ ხარ?“
- იმდენად დამოუკიდებელია, რომ შეუძლია ესტუმროს გვერდით მეზობელს
- უნდა რომ ჰგავდეს თავის მეგობრებს
- საუბრისას აღნიშნავს, რომ ჰყავს საუკეთესო მეგობარი
- კარგად ერთვება ჯგუფურ თამაშებში
- სხვებთან ერთად თამაშობს გამოგონილ თამაშებს
- იზიარებს სხვების ემოციებს
- უმეტესად ემორჩილება წესებს
- მოსწონს ცეკვა, სიმღერა და როლური თამაში
- იცის თავისი და საწინააღმდეგო სქესი
- უმეტეს შემთხვევაში ემორჩილება უფროსების თხოვნას
- მოქმედებს მარტო 20-30 წთ-ის განმავლობაში
ემოციური
- ადვილად ეგუება მშობლის/მომვლელის წასვლას
- ცდილობს ასიამოვნოს მეგობრებს
- ხვდება სხვების გასაჭირს და ცდილობს დახმარებას
- განასხვავებს სხვადასხვა მოვლენასთან დაკავშირებულ საკუთარ ემოციას და საუბრობს მათ შესახებ
მეტყველება
- ხვდება კავშირს „თუ … მაშინ“ (მაგ.: „თუ ჩაიცმევ ფეხსაცმელს, მაშინ წახვალ სასეირნოდ“)
- იყენებს მომავალ დროს
- იხსენებს ამბის ნაწილს
- აღწერს წარსულ, აწმყო და მომავალ დროს
- ყვება გრძელ ისტორიას საკუთარი თავის შესახებ
- იცის სახელი, გვარი და მისამართი
- ძირითადად საუბრობს გარკვევით, უფროსების მსგავსი წინადადებით
- საკუთარ სამეტყველო ლექსიკაში იყენებს თითქმის ყველა ბგერას და იშვიათად ან საერთოდ არ ამახინჯებს
- ხვდება, რომ ბგერები და ასოები ერთმანეთთან დაკავშირებულია
კოგნიტური
- შეკითხვაზე „რამდენია?“ ითვლის ხმამაღლა ან თითებზე
- შეუძლია მიმატება 10-ის ფარგლებში ჩუმად ან თითებზე დათვლით
- იცის უმეტესი ფორმები და ანბანის უმეტესი ასო
- უკეთესად ანსხვავებს ფანტაზიას რეალობისგან
- იცის დღის პერიოდები და კვირის დღეები
- მარტივი მათემატიკური ამოცანის ამოსახსნელად ეძებს გზებს
- იცის ყოველდღიური მოხმარების საგნების დანიშნულება (მაგ.: ფულის, საკვების, აპარატურის)
- იწყებს აღქმას, რომ სხვებს შეიძლება ჰქონდეთ განსხვავებული მოსაზრება (მაგ.: „დედას ჰგონია, რომ მე საძინებელ ოთახში ვარ“)
უხეში მოტორიკა
- ცალ ფეხზე დგას 10 წმ და მეტი
- ხტის ცალ ფეხზე რამდენჯერმე
- გადადის ყირაზე
- ქანაობს, მიძვრება
- დადის სწორ ხაზზე ერთი ტემპით
- სირბილს ადვილად იწყებს, ჩერდება და იცვლის მიმართულებას
- ძირითადად თავისუფლად ისვრის და იჭერს ბურთს
- ადვილად დაძვრება ეზოში არსებულ სათამაშო მოწყობილობებზე (სასრიალო, სახლი, გვირაბი)
- ძირითადად თვითონ ახერხებს ტუალეტის საჭიროების დაკმაყოფილებას
- შეუძლია უკანსვლით ან თითის წვერებზე სიარული
ნატიფი მოტორიკა
- ავლებს ხაზებს, ხატავს მარტივ ფორმებს და ასოებს
- ხატავს ადამიანს მთელი სხეულით
- მაკრატლით ჭრის ფურცელს სქლად გახაზული ხაზის გასწვრივ
- იხდის და იცვამს ოდნავი დახმარებით
Leave a Reply
კომენტარების ნახვა